MÅL 2020

Vi går in i ett nytt decennium. Känns konstigt. Jag kommer fylla 35 år. Hur blev jag så gammal? Känns som att jag nyss fyllde 25... fast visst har det hänt en del på 10 år. Både till det bättre och det sämre. Erfarenheter har jag fått gott om. Jag känner mig gammal och vis inom många område. När man ser andra yngre förmågor inser jag att jag har mycket erfarenhet. Och åldern gör också att man tänker annorlunda när det gäller risker. Vissa risker är lätta att minimera och undvika. Andra kan jag ta med glädje eftersom jag vet hur jag vill prioritera i mitt liv. Nog flummat, nu till mina mål för det kommande året!


Hälsomål:
  • Hålla mig frisk och undvika skador - sova, äta och träna för att må bra. Upprepar förra årets mål igen för att det var så bra!
  • Deltaga i många tävlingar och motionslopp. Jag tycker det är kul med lopp och jag sporras till att regelbundet träna för att orka genomföra mina favoritlopp. Även kul att prova nya lopp.
  • Göra något roligt eller galet varje månad. Kan vara vad som helst utöver det vanliga i vardagen, tex åka skidor, ta en dag på spa, äta middag på lyxrestaurang, besöka en annan stad, bo på hotell, åka båt, hoppa fallskärm eller liknande.

Mina mål rent ekonomiskt:
  • Aktieportföljens värde ska vara högre vid årets slut än idag (1 januari - 173.952 kr)
  • Erhålla aktieutdelning varje månad 
  • Erhålla minst 8.700 kr i aktieutdelning under det kommande året Vill förbättra mig mot 2019.

Nyårslöfte:
  • Säga upp TV-abonnemanget innan årets slut. Tittar inte på TV så varför betala för detta varje månad?

Har du satt några mål för det kommande året? Lycka till med dem i så fall!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ISK eller KF?

December och året som helhet

Utdelning Januari