December

Jag tycker själv att mina inlägg börjar bli tråkiga. Samma diagram varje månad. Jag fortsätter i samma anda även denna månaden men sen tänker jag förnya mig. Får hitta nåt roligare sätt att presentera utvecklingen för månaden på. Hur vet jag inte än, men nåt ska jag nog kunna komma på...


December innebar 546 kr i utdelning från Realty Income Corp och K2A Pref. Totalsumman för året blev: 8.686 kr. Blir svårt att slå nästa år, men jag ska göra ett bra försök!


Månadsfördelningen ser jämn och bra ut. Kommer bli annorlunda för 2020 då portföljen ser annorlunda ut.


Hur blev då årets utveckling...


Inte illa. Från 140.000 kr till 173.000 kr och nästan inga insättningar alls. Har månadssparat 500 kr i månaden det sista halvåret. Innan dess inga insättningar alls. Börsen har varit fantastisk med sin utveckling detta året. Jag har inte slagit OMXS30 med min portfölj, men jag har varit strax där bakom +21,74%. Som en liten rolig parantes kan jag nämna att min portfölj finns på Shareville och jag har numera en rating på 3 stjärnor = sharpekvot 3 månader är bland de 10 bästa procenten på Shareville!


Jag försöker medvetet att hålla min portfölj till så lite svängningar som möjligt. 1 år volatilitet ligger på 5,32% och min sharpekvot 1 år är 4,07. Vill du fördjupa dig i sharpekvot finns det mycket skrivet på nätet, bara att googla. =)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelning Januari

ISK eller KF?

December och året som helhet