Avslut på 2019

Det är dags att utvärdera året som gått. Om jag tänker tillbaka så det första jag kommer att tänka på som hänt är att jag blivit sambo, flyttat in i villa, bytt jobb och rest till Kanarieöarna. Rent hälsomässigt har det varit ett svajigt år. Upp och ner, precis som börsen. Jag tror att det har börjat vända och bli bättre. Jag har fått ändra mina prioriteringar och anpassa mig efter hur jag mår. Viktigare med god sömn och återhämtning än att genomföra den planerade träningen till varje pris. Hur har det då gått med mina mål?

Hälsomål:
  • Hålla mig frisk och undvika skador - sova, äta och träna för att må bra. Jag avslutade året med en helvetisk förkylning, en riktig mancold! Jag kan inte minnas när jag var sjuk senast innan detta. Jag hade en del migrän i somras när jag jobbade natt. Men inga infektioner och förkylningar under hösten. Det har varit stressigt och mycket tankar som snurrat i huvudet. Men jag har prioriterat sömn, mat och lugn träning när kroppen har gått på högvarv. Träningen har bestått av färre och kortare pass än jag önskat, men jag har iaf rört på mig. Jag känner mig starkare och uthålligare än på länge! Jag är skadefri, haft lite känningar i ena foten tidigare under året, men det har blivit bättre igen.
  • Deltaga i många tävlingar och motionslopp. Det har blivit en del motionslopp under året. Det jag minns mest är Kullamannen 22km på Kullaberg i Skåne som jag spontananmälde mig till 1 vecka före loppet. Jag är så nöjd att jag genomförde detta på ett bra sätt. Jag är mentalt stark och kunde hålla mig till min plan för att genomföra loppet trots regn och lera!
  • Väga mindre än jag gör idag (68,3 kg) Dagens vikt 67,8 kg. Ett halvt kilo mindre än för ett år sedan, men det viktigaste är att jag känner mig smal, inget extrafett runt midjan. Jag har varit regelbundet på gymmet under hösten och blivit starkare, konditionsträningen har stått tillbaka en del. Jag är glad att jag kan hålla en stabil vikt trots att jag bygger upp mer muskler.
Mina mål rent ekonomiskt:
  • Aktieportföljens värde ska vara högre vid årets slut än idag (1 januari - 140.087 kr) Japp, 31 december - 173.952 kr
  • Erhålla aktieutdelning varje månad Japp, mellan 535-1806 kr i utdelning varje månad!
  • Erhålla minst 7.000 kr i aktieutdelning under det kommande året Japp, 8686 kr blev det totalt!
  • Amortera av på mina bolån till under 2.100.000 kr Nej. Det tuffaste målet av dem alla och en fråga om prioriteringar. Men jag har inte långt kvar och kommer uppnå det i slutet av januari.
Nu får jag tänka igenom lite var jag står idag och hur jag vill att det kommande året ska utveckla sig. Mycket kan hända och allt går inte att förutse. Men genom att sätta upp mål och ha nåt att sträva efter tror jag att jag lättare uppnår det jag vill. Utan mål blir det mer slumpartat vilka prioriteringar som jag gör. Hjärnan är bra att ha, men den gör det även svårt för en när valen är för många. Gott nytt år!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelning Januari

ISK eller KF?

December och året som helhet