Summering Juni

Det märks att det går åt semestertider. Jag har ägnat väldigt lite tid åt min portfölj, men det har blivit ett litet köp i Nobina. Annars verkar det inte hända så mycket. Lite utdelning har trillat in denna månaden också, 573 kr. Från just Nobina och K2A Pref.


Jag gillar att det kommer en slant varje månad i utdelning. Nu när halva året har gått ser man även i mitt diagram att det händer någonting varje månad. Och under första halvåret har det faktiskt trillat in totalt 5.197 kr. Det är ju ändå en slant, om än att man alltid vill ha mer. Tänker man lite långsiktigt så kan det bli intressant och se hur detta förändras under nästa år. Hur mycket är det möjligt att öka utdelningen jämfört med detta året? 10%?


Hur har det annars gått hittills i år? Ökar portföljen sakta sitt värde som jag hoppas? Jo, det ser väl bra ut. En ny nivå har passerats på 155.000 kr. Nu hoppas jag att sommaren stannar stabilt över denna nivå. Aldrig roligt att backa under en linje. Om vi ska prata siffror så har portföljen under första halvåret stigit 15.802 kr. Yey! Upp strax över 10%! Sämre än OMXS30 (16,4%) men vad gör det, jag är nöjd ändå.


Får väl avsluta med några peppande ord till mig själv: “A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty.”  –Winston Churchill, British Prime Minister

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelning Januari

ISK eller KF?

December och året som helhet