So far this year

Okej, vi har passerat halvårsskiftet och jag tänkte summera detta halvåret. Det mest logiska att börja med att titta på vilka mål jag har satt upp för i år. Ska jag vara helt ärlig så har jag dålig koll på vilka mina mål är... Det betyder nog att mina mål inte är så viktiga. Om de varit det, hade jag haft stenkoll på dem. Jag ska bli bättre under andra halvåret på att fokusera på vad jag vill uppnå. Löfte till mig själv! Jag ska skriva ut mina mål och sätta upp dem så jag ser dem varje dag.

  • Aktieportföljens värde ska vara högre vid årets slut än idag (1 januari - 140.087 kr)
Första punkten ligger jag bra till på. Dagens värde är 155.889 kr.
  • Erhålla aktieutdelning varje månad
Även här ser det bra ut. Jag har hittat några preffar som delar ut kvartalsvis och eftersom de kompletterar varandra väl får jag utdelning varje månad. Akelius pref, K2A pref och Klövern pref.
  • Erhålla minst 7.000 kr i aktieutdelning under det kommande året
Hittills i år har jag fått 5.197 kr i utdelning och det är mer än väl halvvägs mot mitt mål. Prognosen just nu ligger på ca 8.400 kr för helåret.
  • Amortera av på mina bolån till under 2.100.000 kr
Mina bolån startade på 2.195.000 kr i februari och jag har amorterat av en liten del. Just nu ligger lånet på 2.173.048 kr. Att betala av 73.000 kr på 6 månader är väl inte omöjligt. Det beror ju på lite hur jag väljer att prioritera. Med rätt fokus klarar jag detta!

  • Hålla mig frisk och undvika skador - sova, äta och träna för att må bra
Jag har faktiskt hållit mig frisk under första halvåret, inga större sjukdomsperioder som jag kan minnas. Jag sover bra, försöker tänka på vad jag äter och träningen funkar helt okej. Jag har inte blivit skadad, men jag har lite känningar i en hälsena. Jag tränar förebyggande för att det inte ska bli värre och jag kan springa så mycket som jag vill. Jag tror att en ökad mängd asfaltlöpning ligger bakom känningen. Jag försöker springa mer i skogen. Älskar skogen så det är inget problem. Får kämpa lite mer för att bli av med problemet helt under hösten! Var tvungen att ta en paus från träningen under våren och jag har därefter börjat bygga upp min styrka och kondition igen. Jag är på rätt väg!

  • Deltaga i många tävlingar och motionslopp 
Vi börjar med vinterns längdskidlopp och jag har åkt 3 motionslopp på skidor. 21 km, 30 km och 40 km. Det stora målet av dessa var Tjejvasan 30 km och det gick långt mycket bättre än jag vågade hoppas på. Grymt nöjd med det loppet! Det har även blivit några löplopp. Ett traillopp 6,5 km och ett 10 km asfaltslopp. Har gjort hyfsade tider, men långt ifrån personbästa. Ser fram emot fler lopp i sommar och till hösten.

  • Väga mindre än jag gör idag (68,3 kg)
Dagens vikt är 68,8 kg och tydligen går det på fel håll här! Det finns alltid en orsak bakom och det beror mycket på den ofrivilliga träningspausen i våras. Men även lite sambokilo får räknas in här. Jag har varit uppe på 70,2 kg och har börjat min resa neråt. Jag tror målet är uppfyllt till årets slut.

Det var ju kul att checka av hur det går. Om jag ska lyckas behöver jag fokusera på vad jag vill uppnå och då tror jag att jag kan klara av alla mina mål. Keep on doing!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelning Januari

ISK eller KF?

December och året som helhet