November

Till att börja med så kan jag rapportera att det även denna månad trillat in lite utdelningar. Totalt 1470 kr. Akelius Pref, Investor, Realty Income Corp och SAS Pref stod för denna utdelning. Totalt i år är nu utdelningen uppe i 35.654 kr.


Portföljvärdet är nu 769.985 kr. Det beror på den trista hösten som gått i minusets tecken. Förhoppningsvis har det börjat vända igen nu. Jag har tillfälligt slutat sätta in nytt sparande i portföljen. Jag fokuserar istället på att spara i mitt huskonto inför tillträdet av huset nästa år. Jag kommer även att ta ut en del pengar från aktieportföljen, vilket kommer synas vid nästa rapport för december. Det ser lite tråkigt ut med nedförsbacken som har bildats i diagrammet. Man ska dock ha i åtanke att det ändå är upp nästan 100.000 kr sedan årsskiftet!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ISK eller KF?

December och året som helhet

Utdelning Januari