Oktober

Denna månaden har jag fått 394 kr i utdelning, totalt i år 34.148 kr. Utdelningarna kom från Klövern Pref. och Realty Income Corp. Inte så oväntat kanske, men min portfölj har backat och ligger nu under 800.000 kr igen.



Det är såklart inte roligt ner börsen backar. Det som ändå känns bra är att min portfölj har backat mindre än OMXS30 och jag ligger fortfarande på plus sedan årsskiftet. Ur ett längre perspektiv ser det fortfarande bra ut!



Jag har fyllt på i Klövern Pref och K2A Pref. Tog även in Swedish Match i portföljen igen nu när hela börsen backade. Jag sålde för att de kändes för högt värderade och nu var det lämpligt att plocka tillbaka en mindre del igen.

Ny månad och förhoppningsvis kan portföljen fortsätta växa ännu mer! Jag ser positivt på framtiden!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ISK eller KF?

December och året som helhet

Utdelning Januari