September



Denna månad har jag fått utdelning från K2A Pref, Castellum och Realty Income Corp. Totalt blev det 1710 kr. Årets utdelning är nu uppe i 33.791 kr! Jag har köpt fler aktier i K2A Pref och Klövern Pref. Vill öka andelen preferensaktier till upp mot 20 % av min portfölj. Många preferensaktier är väldigt dyra just nu, dels i förhållande till inlösenpris men även med tanke på risken. Min tanke på sikt är att ha ungefär lika många aktier i Akelius Pref, K2A Pref och Klövern Pref. Det blir inte så stor riskspridning till olika branscher då alla tre bolagen är inom fastighetssektorn men det får gå ändå. Förutom dessa preferensaktier har jag även SAS Pref. Troligen kommer dessa lösas in och jag har inte satt mig in i det så mycket. De som finns kvar efter inlösen i februari tidigare i år får ticka på med sin utdelning fram tills resten löses in. 



Portföljen har totalt sett backat något denna månaden, men den håller sig fortfarande över 800.000 kr. Nu väntar en ny månad och nya utdelningar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelning Januari

ISK eller KF?

December och året som helhet