Augusti


Ett nytt mål har uppnåtts! Min portfölj har för första gången klivit över 800.000 kr i värde. Och nu hoppas jag att den kommer stanna kvar på denna nivå även nästa månad. Årets utveckling är riktigt rolig att titta på. I mars nådde portföljens värde 700.000 kr och nu 5 månader senare 800.000 kr!
Mitt nya mål blir att portföljvärdet stannar över 800.000 kr året ut! Och sen blir det att sikta mot 900.000 kr! Undrar hur lång tid det kommer ta? Mindre än 5 månader? Eller mer?



Såklart har jag även fått en del utdelning, närmare bestämt 3.612 kr. Totalt i år 32.080 kr. Redan nu har jag fått mer än föregående år (25.129 kr) och då är det 4 månader kvar på året! Denna månad var det Akelius Pref, Realty Income Corporation, SAS Pref och Volati Pref som stod för utdelningen. Även Kinnevik delade ut MTG i form av aktier. Jag vill inte gå in med mer aktier i MTG och valde därför att sälja av de aktier jag fick.

Nu i september är det val. Men jag tror inte att det kommer påverka börsen nåt nämnvärt. Jag gör inga förändringar med tanke på valet i alla fall. Hur resultatet blir kommer däremot att bli intressant att se. Får vi ett regeringsskifte måntro?

Kommentarer

  1. Hej!
    Jag är väldigt imponerad av dina diagram då de är lätt att förstå sig på. Kommer bli galet spännande att följa din blogg!

    Ha det fin fint!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelning Januari

ISK eller KF?

December och året som helhet