MARS



Mars inleddes med en nedgång i portföljen och jag passade på att köpa några fler aktier i Realty Income Corp. Därefter hämtade sig portföljen igen och steg i värde till över 700.000 kr! Tyvärr var detta bara tillfälligt och det kom en ny dipp i slutet av månaden. Jag köpte då ytterligare några fler aktier i Realty Income Corp. Månaden slutade på plus och portföljens värde steg över 700.000 kr igen. Min förhoppning är att portföljen ska stabilisera sig över denna nivå.



Utdelningssäsongen har börjat för min del. Totalt trillade det in 12.203 kr i Mars (4.225 kr, 2017). Astra Zeneca, Nordea, Realty Income Corp, Swedbank och Castellum stod för dessa utdelningar. Jag återinvesterar hela denna summa i min portfölj igen för att kunna få ännu högre utdelning under nästa år. Hittills i år har det blivit 14.013 kr i utdelningar.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ISK eller KF?

December och året som helhet

Utdelning Januari